sobota, 1 czerwca 2013

Dzień dziecka.

To już drugi mój dzień dziecka tutaj!
W zeszłym roku pisałam o dzieciach, których życie nie było kolorowe- o dzieciach z obozów..

A dziś? Dziś również chce zwrócić uwagę na okrutne rzeczy jakie dzieją się dzieciom, głównie przez osoby, które są dla nich najważniejsze.

Fundacja Dzieci Niczyje prowadzi kampanie pt. "Zobacz- Usłysz- Powiedz". Rzecznik Praw dziecka prowadzi kampanie "Reaguj na przemoc wobec dziecka. Masz prawo". Te i wiele innych są to kampanie, które mają na celu uwrażliwienie i zwrócenie uwagi Polaków na przemoc fizyczną wobec dzieci.

Myślę, że wiele z nas (jak nie każdy) był choć raz w swoim życiu świadkiem, gdy rodzic co najmniej podnosił głos na swoje dziecko (i mam nadzieję, że tylko to). Pytanie: kto zareagował?
Zapewne niewielu. Kampania "Dzieci Niczyich" ma nam pokazać, że warto reagować. Być może dziecko, na które krzyczy mama/tata w autobusie/ markecie/ na ulicy nie ma nikogo kto mógłby go przed nią/ nim obronić, a sam na pewno sobie nie pomoże. Jak reagować mówi filmik zamieszony na stronie http://www.jakreagowac.pl:

                                

Badania, które przedstawia Fundacja na swojej stronie są przerażające. Piszą: "... w Polsce karcenia klapsem doświadcza ponad 70% dzieci, a surowych kar fizycznych (pozostawiających sińce, urazy), aż 26,3% dzieci.". Aż 13% badanych stwierdza, że kary fizyczne są dopuszczalne o ile rodzic uzna ich skuteczność! Równie często biją ojcowie i matki! Większość dzieci, które doświadczają przemocy, to dzieci przed 10. rokiem życia!

"Większość przypadków przemocy wobec dzieci pozostaje tajemnicą.

Krzywdzenie dzieci może wpływać negatywnie na wszystkie sfery rozwoju dziecka.

Możesz ochronić dziecko przed przemocą.

Jeśli wiesz, że dziecko jest bite, zadzwoń 022 826 80 72 lub napisz: bitedziecko@fdn.pl "




Nie bądźmy obojętni na krzywdę dzieci. Pamiętajmy, że choć często przemoc wobec dzieci zdarza się w rodzinach w których są problemy m.in. alkoholowe nie jest to regułą. Czasami najbardziej prawi z pozoru ludzie są oprawcami dla swoich bliskich. Nie bójmy się reagować!

A ten spot możemy teraz śledzić w telewizji: 

                            

Sprawmy, aby każde dziecko miało kolorowe dzieciństwo i, aby dla każdego dorosłego już dziecka-Dzień dziecka był miłym wspomnieniem okresu beztroski, zabawy i miłości płynącej od najbliższych.

Moje Dni dziecka? Kojarzą mi się z wizytą całej rodziny w Zoo, spacer z obwarzankami na szyi do Wesołego miasteczka na Zdrowiu i powrót do domu "na barana" u Taty..


Wszystkim dzieciom, dużym i małym życzę takich Dni Dziecka jakie ja miałam, uśmiechu, miłości!

Zdążyłam przed północą!
Dobranoc.



4 komentarze:

  1. mnie dzień dziecka kojarzy się z drobnymi prezentami. Nigdzie nie wychodziliśmy gdy ja z siostrą byłyśmy małe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej rodzinie jest inna tradycja, zwyczaj, ważne żeby rodzice pokazywali dzieciom, że je kochają przez cały rok ;)

      Usuń
  2. Jestem zdecydowanie za! Chociaż statystykami jestem nieco zszokowana. 70% dzieci dostaje klapsa? 26% jest ofiarą przemocy? Jezu, a ludzie takie idealne rodziny udają.. -.-
    A jak byłam miesiąc temu na wakacjach, to klientka na środku lobby hotelowego z "placka" w twarz dziecku dała - wyobrażacie soebie? Przy jakiś 150 innych osobach - myślałam, że ją rozszarpię...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu ręce opadają :(.. Ciekawe ile osób na to zareagowało?

      Usuń