niedziela, 15 lipca 2012

Najprostsza na świecie sałatka brokułowa!


Pełnia lata, dlatego trzeba z tego korzystać. Oczywiście, kto jak może :(. Mnie ogranicza alergia, ale coś tam dla siebie zawsze znajdę. Latem uwielbiam sałatki. Ostatnio moją ulubioną jest sałatka brokułowa.

Składniki:
1 brokuł
Ser feta (mój wybór żółta)
mały jogurt naturalny
3 łyżki majonezu
 2 ząbki czosnku
płatki migdałowe
sól
pieprz.
Gotuję wodę ze szczyptą soli. Wrzucam brokuły i gotuję je 4 min. Odcedzam.
Brokuły zostawiam do ostudzenia. 
W międzyczasie przygotowuję sos:
3 łyżki majonezu łączę z jogurtem i dodaje 2 ząbki czosnku, sól, pieprz do smaku. Mieszam.
(Jeśli wolisz mniej/więcej czosnku - nie ma sprawy- to Twoje danie, dla mnie tak jest akurat ;) )

Gdy brokuły już ostygną układam je w misce/salaterce. Kroję w kostkę fetę i układam na brokułach.
Ostatnio robiłam to warstwowo (ale równie dobrze można wszystko wymieszać). Polewam sosem.

Na suchą, rozgrzaną patelnie wrzucam płatki migdałowe. Czekam aż się zarumienią i poczuję ich zapach ( poezja)!
Już?
To posypujemy nimi naszą sałatkę!

I gotowe!!
SMACZNEGO!

(do takiej sałatki możemy również dodać pokrojone w kostkę jajka- sałatka staje się dzięki nim delikatniejsza, pomidora- ale ja czekam z utęsknieniem na te polne)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz